NP SocialMediaDinàmicEficient2

Després de quatre anys d'investigació el cofundador de l'agència e-deon.net, empresa associada a Sant Cugat Empresarial, ha presentat, com a part de la seva tesi doctoral, un nou mètode per calcular el ROI a l'entorn digital. 

 
Aquest nou mètode consisteix a aplicar els mateixos indicadors (KPI) que s'apliquen amb normalitat en els projectes digitals (CTR, Trànsit Social, Conversions...), però se li han afegit tres indicadors més que no s'acostumen a mesurar per la seva intangibilitat i dificultat de monitorització. Aquests KPI "intangibles" són; la reputació, la fidelització i la prescripció de serveis. Després d'analitzar més d'un centenar de pimes i aplicar el mètode en una petita mostra de cinc empreses, s'ha demostrat que el 47% de les pimes del país no tens web ni una mínima presència estratègica a internet, el 53% no estan presents a Facebook, el 83% tampoc estan a Twitter, el 90% no la té a Instagram, el 82% a LinkedIn, el 72% a Google+ i el 79% a Youtube. La presència de les pimes a les xarxes socials és molt pobre i el creador del mètode creu que "pot ser conseqüència de no saber com obtenir beneficis a partir de campanyes de màrqueting eficients, on la reputació, la fidelització i la prescripció s'han de convertir en factors demostrables alhora que s'ha de seguir un procés metòdic per a la seva òptima consecució".
 
Com neix el mètode?
"A l'agència ens vam adonar que moltes empreses segueixen invertint a cegues, i moltes d'elles creuen que és impossible detectar l'evolució de la reputació, fidelització i prescripció" diu el Doctor Lluís Feliu, que segueix explicant que la clau del seu mètode és aconseguir detectar quin client es fidelitza, quin client et deriva nous usuaris i com evoluciona la reputació de la marca.
"Amb aquest càlcul les empreses poden fer un bon seguiment de les seves campanyes i així decidir si es convenient fer canvis en les seves estratègies". L'estudi d'aquest mètode està íntimament lligat als continguts que genera i dinamitzen les empreses, s'analitza la resposta dels usuaris i es fa un seguiment dins de l'empresa per detectar l'evolució de la relació entre l'empresa i el client.
El mètode s'ha batejat amb les sigles SMDE (Social Media Dinàmic Eficient) i ja s'està aplicant en petites i mitjanes empreses que aposten per accions de màrqueting digital. "El nostre objectiu consisteix a ajudar les empreses a mesurar bé les seves accions en l'entorn online perquè sàpiguen aprofitar les seves inversions. El mètode està pensat i provat en l'entorn digital però també el podem aplicar a negocis que aposten per accions offline".
 
Aposta per la tecnologia
e-deon.net està treballant en projectes empresarials des del 2010 i durant aquests anys tant les empreses com els clients han evolucionat molt. El treball d’e-deon.net es caracteritza per la personalització de les solucions i està clar que les eines digitals s'han convertit en una ajuda clau per monitoritzar dades i poder fer campanyes de màrqueting més efectives. En l'actualitat e-deon.net està llançant una marca pròpia, WebenApp.es, per acabar de democratitzar l'accés a internet oferint serveis web, e-commerce i aplicacions per a dispositius mòbils, a més d'oferir serveis de traduccions, gestió de social media, gestió i consultoria e-commerce, redacció de continguts, formacions... per agilitzar la digitalització de les empreses i ajudar-les a treure el màxim profit de l'entorn digital. "Tots els usuaris tenen accés a internet però no totes les empreses tenen presència, i les que ja tenen presència, no totes tenen una bona estratègia que els permeti assolir objectius", conclou el doctor Feliu.